Es presenta el projecte de la nova actuació sobre la llosa de cobriment de la via a l’alçada dels carrers Camp del Cellerot i c/Santa Digna.

Es presenta el projecte de la nova actuació sobre la llosa de cobriment de la via a l’alçada dels carrers Camp del Cellerot i c/Santa Digna.

08 de gener de 2018

L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, destaca poder començar l’any invertint en grans projectes per a la millora de la vila. 

L’alcalde Pere Regull, el tinent d'alcalde d'Acció Territorial i Serveis Urbans, Francisco Romero, i el regidor de Territori, Serveis Urbans i Medi Ambient, Josep M. Martí, han visitat aquest matí les obres d’urbanització de l’eix de la via entre els c/ Camp del Cellerot i Santa Digna.

L’àmbit d’actuació se situa sobre la llosa de cobriment del ferrocarril a l’alçada dels carrers Camp del Cellerot i c/ de Santa Digna- carretera de Vilanova, i fins el darrera de l’edifici de l’Arxiu Comarcal, en un ample de 50m i un recorregut de 180 m i una superfície d’afectació d’uns 6700 m2.
 
Aquest projecte es planteja de manera coherent en relació a les intervencions començades a les fases anteriors al llarg del passeig Rafael Soler per tal de donar un sentit unitari a tot el projecte de re urbanització de la cobertura de la via del ferrocarril.

Segons ha explicat el regidor de Serveis Urbans, Josep Maria Martí, “aquesta nova fase de la urbanització rematarà el passeig Rafael Soler fins la carretera de Vilanova, amb una nova traça que ens la que permetrà connectar també els barris. A més, inclourà una part d’aparcament amb 72 noves places, ubicades en el mateix espai que actualment ocupa l’aparcament de l’estació de busos, i amb entrada –com fins ara- pel Camp del Cellerot”.

Concretament, en la proposta es poden diferenciar quatre àmbits:

1. L’obertura del nou eix carretera de Vilanova i la Geltrú amb el carrer de Santa Digna, substituint el sistema de rotonda actual i permetent la continuïtat del passeig sobre la llosa cap a la futura plaça de l’Estació.
2. La creació d’un nou aparcament en superfície sobre la llosa del ferrocarril, en continuïtat al solar de l’Estació d’autobús, previst per a 72 places, integrat en el conjunt del parc mitjançant  la disposició del mobiliari urbà i la vegetació. 
3. Situat entre els dos anteriors es caracteritzarà un nou espai urbà on es recuperarà l’antiga Creu de terme de Santa Digna.
4. Prolongació del Passeig de Rafael Soler fins a la nova traça del carrer santa Digna.  

L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, ha destacat poder “començar l’any dient que Vilafranca inverteix. La importància de realitzar projectes combinats com el que es farà en aquesta gran obra, amb aparcament i passeig, és apostar de manera clara per potenciar una capitalitat comarcal i comercial. Creiem que necessitem aparcament en les zones properes a les estacions de bus i tren, és molt important si ens volem mantenir en la referència de capitalitat.”

D’altra banda, l’alcalde Regull ha afirmat que l’Ajuntament continuarà en aquesta línia d’invertir i “de millorar, i una de les obres importants per tot Vilafranca és la cobertura de la via, la següent fase, que acabarà de lligar molts barris de la ciutat. La següent fase és la que afecta el carrer Papiol, i en els propers mesos ja podrem explicar on comença. El projecte es treballarà i es presentarà als veïns de la zona afectada. No parlem d’un futur nebulós, és real. Així que acabi aquesta obra, començarà l’altra fase. Estem treballant la proposta i reunirem els veïns per explicar-la”.

Finalment, el tinent d'alcalde d'Acció Territorial i Serveis Urbans, Francisco Romero, ha explicat que el termini d’execució d’aquesta obra “serà d’uns 5 mesos, i el pressupost total és de 700 mil euros aproximadament.” Francisco Romero ha destacat “l’important tasca i esforç en el treball previ de l’equip de mobilitat per intentar reduir al mínim l’impacte en la població.” Romero, ha situat aquesta obra “com la continuïtat en inversió en projectes grans per la nostra vila. Com a Govern no volem que s’aturin els projectes d’urbanització a l’entorn de la via”.