Notícia

El dissenyador vilafranquí Joan Brull autor de la identitat visual de la Festa Major 2024

13 de desembre de 2023

Els administradors i les administradores de la Festa Major de Vilafranca 2024 Imma Badell, Josep Maria Feliu, Imma Galofrè, Arnau Martí i Iris Serra han anunciat, aquest dimarts al vespre en un acte obert a
tothom a l'Agrícol, les persones encarregades del disseny i de comunicació de la Festa Major 2024.

D'una banda, el vilafranquí Joan Brull és el dissenyador d'aquesta edició i, d'altra banda, l'empresa La Fatxenda, dels vilafranquins Laia Paretas i Jordi Canchales, repeteix com a responsable de la comunicació de la festa.

La identitat visual de la Festa Major de Vilafranca del 2024 és, segons Brull, "una fusió d'una explosió vibrant que representa l'energia de la festa a partir d'un element simbòlic com és la pirotècnia, amb
elements del pop art, que celebra l'ordinari i el popular
". La imatge gràfica base "consisteix en una explosió que simbolitza l'esclat d'emocions i experiències que és la Festa Major amb un logotip tipogràfic amb volumetria que destaca al centre". El logotip principal de la identitat gràfica "és escalable en funció de l'ús que se'n faci. Per tant, té versions més simplificades i d'altres més saturades així com versions més verticals i d'altres més horitzontals". Els colors escollits es caracteritzen "per ser primaris i força saturats per representar l'energia que desprèn la Festa Major de Vilafranca del Penedès".

Per complementar aquesta imatge, el dissenyador vilafranquí ha creat "un sistema d'il·lustracions que destaca elements quotidians i característics de la festa: instruments musicals, indumentària, gastronomia,
entre d'altres
".

A més, l'eslògan d'enguany és "Explosiva!", un adjectiu que "encapsula perfectament l'essència del disseny i l'esperit de la Festa Major: una celebració plena d'energia, color i vida".

Pel que fa a la comunicació de la festa, la periodista i sòcia de La Fatxenda Laia Paretas ha recalcat que "la voluntat és oferir informació de servei als canals digitals, amb un contingut que resulti atractiu i
entretingut
". Més enllà de gestionar els perfils oficials a les xarxes socials, des de l'empresa vilafranquina s'encarreguen de la creació de campanyes i espots audiovisuals, de l'organització d'actes públics i trobades
amb els mitjans de comunicació, de la redacció de comunicats i notes de premsa, a més de proporcionar un servei global de consultoria i assessoria en comunicació.

En nom del quintet, l'administrador Arnau Martí ha apuntat que tots cinc han escollit al Joan Brull perquè els agraden els treballs que ha fet fins ara. També han valorat que "es tracta d'una persona jove de la vila,
vinculada a la Festa Major i coneixedora del projecte
". Respecte a la identitat d'enguany, confessen que, de seguida, els va entusiasmar "la representació explosiva de la festa, seguint la tècnica del popular
moviment artístic del pop art
".

Pel que fa a la comunicació, confessen que "La Fatxenda és aposta segura" i que "el seu recorregut i la seva experiència garanteixen un encàrrec de qualitat".

En el transcurs de l'acte, patrocinat pel celler Valldolina, també s'ha presentat una de les primeres aplicacions del disseny d'enguany: una dessuadora que es vendrà a un preu de 30€ a l'estand de la Fira del Gall i també a la parada que muntaran davant del local el pròxim dissabte 23 de desembre, de 10 a 14h. A més de la dessuadora, les administradores i administradors també vendran números de loteria de La Grossa amb la Dooble i altres elements de marxandatge com les figures de Festiari i la polsera del Drac de la joieria Moner.

Joan Brull Bayer, dissenyador de la Festa Major 2024

Graduat en disseny a EINA Escola d'Art i Disseny de Barcelona. Després de treballar en diverses empreses com a dissenyador, el 2023 va decidir emprendre el seu camí en solitari com a professional autònom. La
seva experiència inclou projectes creatius variats per a empreses i organitzacions de diversos sectors. Brull destaca per la creació d'identitats visuals, disseny d'embalatge, motion graphics i espais web. També ha
dut a terme tasques de disseny per a col·lectius i associacions vilafranquines com l'Agrupament Escolta i Guia Pere II i Santa Maria de Foix, el Ball d'en Serrallonga i La Gueralda.

La Fatxenda, equip de comunicació de la Festa Major 2024

Empresa de comunicació, amb seu social a Vilafranca del Penedès, formada per dos socis: la periodista Laia Paretas Almirall i el realitzador audiovisual Jordi Canchales Jané. A més, compten amb la col·laboració d'un conjunt estable de professionals que s'incorporen a l'equip en funció de les necessitats. Com a empresa, es dediquen a la confecció de peces audiovisuals creatives, espots per a televisió, cinema i canals digitals, a més de la cobertura fotogràfica i en vídeo d'actes. També assumeixen tasques de gestió professional de xarxes socials i d'organització d'esdeveniments: des del gabinet de premsa fins al protocol, passant per l'elaboració del guions i presentacions. A més, també proporcionen solucions de streaming, creació d'espais web, filmacions en dron i disseny gràfic.