Notícia

Es presenta la campanya “Mou-te pel Zero”

14 de setembre de 2021

Aquest matí s’ha presentat una nova campanya que durant 3 mesos vol fomentar la reducció dels residus que generem en els nostres hàbits de vida i de consum i alhora promoure les compres en el comerç local de Vilafranca. La presentació de la campanya “Mou-te pel Zero”, que s’engega aquest dissabte 18 de setembre, ha anat a càrrec del regidor de Promoció Econòmica i Comerç, Joan Manel Montfort, i de la regidora de Medi Ambient, Lourdes Sànchez, acompanyats pel promotor de la iniciativa i creador de l’aplicació mòbil #gozerowaste, Martí Morató.

Montfort ha recordat l’aposta que des de l’Ajuntament s’ha vingut fent “per un medi més sostenible i contra el canvi climàtic causat per un model de producció que no ens porta enlloc, en la línia de l’Agenda 2030, i dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), fixats per les Nacions Unides”. En aquesta línia, el regidor ha citat la certificació Biosphere, una aposta per posicionar Vilafranca turísticament des de l'òptica de la sostenibilitat ambiental, cultural i socioeconòmica; el programa Penedès Circular, per ajudar a empreses i ciutadania a tendir cap a un model de producció que es basi més en l’aprofitament, la reutilizació, la col·laboració i en definitiva en allargar la vida útil dels productes; o la campanya “Adeu Plàstics” per fomentar la reducció dels envasos d’un sol ús afavorint la compra a granel i potenciant també el comerç local i de proximitat.

Els principals objectius de la campanya Mou-te pel Zero a Vilafranca són, per una banda, fomentar el consum responsable i la reducció de residus amb un seguit de bones pràctiques que suposin un canvi d’hàbits de consum quotidians i enfortir la col·laboració entre la ciutadania i el teixit comercial amb reptes adaptats a Vilafranca. A més, s’incentiva la participació amb la possibilitat de guanyar un seguit de premis en els sortejos que farem cada mes, des d’ara al setembre, fins al mes de desembre.

Per la seva banda, la regidora Lourdes Sànchez explicava que la campanya s’allargarà fins al 18 de desembre, i que aquest dissabte 18 de setembre hi haurà una parada informativa al mercat dels dissabtes, a la plaça de la Vila, davant mateix de l’Ajuntament. “Mou-te pel Zero” promou la implicació i la participació activa de la ciutadania i dels establiments de la vila. Per això, es proposen una sèrie de reptes amb diferents nivells de dificultat per a tots els públics que es poden completar de forma senzilla i molt pràctica tant a casa com als comerços i als mercats.

“Els reptes són diversos, des dels que de forma natural ja hem convertit en hàbits com ara anar al mercat o a comprar amb bosses de roba per evitar l’ús del bosses de plàstic, anar a la deixalleria mòbil o comprar a granel menjar o productes de neteja, fins a d’altres als quals potser encara no estem del tot acostumats, com pot ser portar la carmanyola per anar a comprar o al restaurant per quan ens sobra menjar”, ha dit Sànchez.

L’assoliment d’aquests reptes permetrà que cada persona usuària vagi acumulant punts per entrar al sorteig de premis i descomptes. Aquests sortejos es faran cada mes i tots els premis giren entorn a la reducció de residus i la promoció del teixit comercial i cultural de la vila. Per això hi haurà des d’entrades a espectacles i activitats fins a targetes regal per poder comprar als establiments adherits a la campanya.

Els sortejos es faran mensualment els dissabtes: 16 d’octubre, 20 de novembre i 18 de desembre.

Per poder completar els reptes i conèixer els establiments adherits caldrà descarregar-se de forma gratuïta l’aplicació ‘Go Zero Waste’ i anar seguint els passos. Allà hi haurà els 30 reptes que es proposen i tothom els podrà anar fent lliurement.

Per facilitar la participació de tothom, també hi haurà els reptes en forma de butlleta.  Els punts per recollir i dipositar les butlletes (en urnes) seran els mercats de Sant Salvador i de la Carn.

Per la seva banda, els establiments que vulguin participar a la campanya només hauran d’omplir el formulari perquè es pugui pujar la informació de l’establiment (ubicació i productes) a l’aplicatiu i identificar-los com a comerç adherit

La campanya implica de forma transversal diferents serveis i regidories de l’Ajuntament com Promoció Econòmica, Medi Ambient i Salut i Consum i hi han col·laborat també Turisme i Cultura amb l’aportació de premis.

Per la seva banda, Martí Morató, cofundador, Project Manager de Go Zero Waste i promotor de la iniciativa, explicava que l’aplicació està disponible per a Android i iOS, en 3 idiomes (català, castellà i anglès), i a més de 35 països. A Vilafranca ja s’hi ha adherit entre 30 i 40 establiments, una xifra que s’espera augmentar en les properes setmanes amb una campanya de visites presencials.

       

Accessibilitat