Notícia

Obre la nova Oficina Local d’Habitatge

16 de maig de 2020

Aquest dilluns 18 de maig es posa en funcionament la nova Oficina Local d’Habitatge de Vilafranca en un nou espai a l’edifici de l’antic hospital, al c/ Sant Pere, 3. Les dependències de l’oficina, que han estat reformades, s’ubiquen a la planta baixa de l’edifici.

L’obertura de l’oficina d’habitatge és un dels objectius del programa de govern, en què es van adscriure les competències d’habitatge a l’Àrea de Serveis a les Persones i Promoció Social, fent del dret a l’habitatge un eix estratègic d’aquest mandat.

Tot i que les obres d’adequació del local es van haver d’aturar durant l’emergència sanitària per la COVID-19, en les darreres setmanes s’han reactivat de forma preferent per tal que les properes convocatòries d’ajuts al lloguer es puguin gestionar ja des d’aquesta oficina.

L’Oficina Local d’Habitatge (OLH) és una finestreta única especialitzada en la prestació de serveis públics relatius a l’habitatge a la ciutadania, d’acord amb el Conveni signat entre l’Ajuntament de Vilafranca i l’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya.

El catàleg de serveis que oferirà l’OLH inclou: la gestió dels habitatges de la Borsa de mediació per al lloguer social, el registre de sol·licitants d’habitatge protegit, els tràmits relacionats amb habitatges protegits, els ajuts al pagament del lloguer, la intermediació en deutes d’habitatge, els ajuts a la rehabilitació i la tramitació de les cèdules d’habitabilitat, entre altres. Es pot consultar la informació detallada de cadascun d’aquests tràmits al web de l’Ajuntament.

Tal i com s’ha fet durant tot l’estat d’alarma, es mantindrà l’atenció telefònica al número 93 818 06 54 i per correu electrònic habitatge@vilafranca.org per resoldre dubtes i informar en matèria d’habitatge. A causa de l’emergència sanitària per la COVID-19, la tramitació serà preferentment de forma telemàtica i l’OLH únicament atendrà presencialment amb cita prèvia per a la tramitació dels ajuts al lloguer per aquelles persones a les que els resulti impossible fer el tràmit de forma telemàtica.